Troldmandens labyrint

I de underjordiske gange er der vild opstandelse: Troldmandens guld er forsvundet. Det er stjålet og gemt et eller andet sted i den endeløse labyrint. Men troldmanden vil forsøge at skaffe guldet tilbage ved hjælp af sin tryllestav.
Spilleren, som det med hjælp af troldmandes magiske kraft lykkes at erobre guldet tilbage, er vinder i troldmandens labyrint.

Indhold:

9 plastikstykker af labyrint
1 spilleplade
1 Troldmand
1 magnet = (Guldet)
Forsigtig! Du finder magneten under troldmanden. Du kan sætte den tilbage igen efter spillet. (se illustrationen)
30 trolde

Forberedelser

Læg magneten med billedet øverst, på bordet.

Vælg et stykke labyrint og læg det over magneten på en sådan måde, at du kan se guldet gennem hullet i midten.

Placer de øvrige 8 stykker labyrint omkring den første, så der dannes en firkant. Det betyder ikke noget, hvilket rækkefølge du vælger, så længe det hele danner en firkant.
Sæt brættet oven på labyrinten med stifterne indsat gennem hullerne. Midt i brættet er et spion-hul, hvorigennem du kan se magneten =(Guldet).

Spillerne vælger en farve og sætter sig ned i det hjørne af brættet.
Sæt troldmanden på det blå midtpunkt. Du vil mærke guldet sætte sig fast og troldmandens stav vil gå op.
Trollene forbliver i kassen, men de er klar til at tage del i spillet.
Bestem, hvem der begynder.

Spillets mål:

At flytte guldet =(magneten) til åbningen i dit hjørne.
Spilleren der lykkes med at gøre dette og udvinde guldet er vinderen.

Spillet begynder:

Du flytter troldmanden over bordet til første kryds. Det er op til dig, hvilken retning du vælger, men troldmanden bør aldrig løftes fra bordet: så, du bliver nødt til at skubbe ham. Troldmanden trækker guldet under bordet sammen med ham.
Når du har nået det første kryds med guldet, du kan gå videre til den næste. Du kan fortsætte med at skubbe troldmanden, indtil han taber guldet.

Når det sker, vil du føle og høre magneten falde og se troldmandens stav gå ned. Det betyder slutningen af din tur.
Du flytter troldmanden tilbage, indtil han løfter armen, hvilket betyder at han er i besiddelse af guldet igen Så flytter du troldmanden tilbage til det sidste kryds, du nåede. I den passage, hvor troldmanden tabte guldet, placerer du en trold.

Så er det den næste spillerens tur. Han fortsætter fra stedet, hvor den tidligere spiller forlod troldmanden og forsøger at flytte troldmanden med guldet mod hans eget hjørne.

Denne spillerens tur er forbi, når troldmanden taber guldet igen. En trold sættes på stedet og den næste spiller kan prøve sit held og teste sin hukommelse.

Det er vigtigt at huske hvilken rute troldmanden tog for at nå et bestemt punkt. Troldene markerer de steder, som troldmanden ikke kan passere.

Troldmanden forbliver altid på den sandfarvede del af brættet. Han må ikke afvige fra stien på vej til et af hjørnerne.

Til sidst vil en af ​​spillerne lykkes i at flytte troldmanden til hans hjørne. Så snart han klarer at tage guldet fra hullet, er han vinder.

I det næste spil om arrangerer du mønstret af labyrinten under bordet, så du og troldmanden kan tage en ny udfordring op.

Alternativ regel:

Hvis du har en god hukommelse, kan du spille Troldmandens Labyrint med de samme regler, men uden at bruge troldene.
Du skal så selv huske de steder, hvor Troldmanden tabte guldet.

God fornøjelse!